28.07.2014

Kjole fra burda 2/2013

 
Jeg var så heldig å få låne et burdablad av en kollega på job. Bladet er Burda Style 2/2013 og her var det mange fine modeller. Det første jeg hadde lyst å sy var nr. 112 da jeg har veldig lite kjoler uten armer og det trenges i dette været!
 
 
Kjolen skal egentlig syes av stumme stoffer men jeg elsker stretch så jeg sydde den i stretch jersey fra Stoff og Stil og droppet glidelåsen. Jeg er ingen ekspert på svensk syspråk og synes det var litt vanskelig å forstå veiledningen. Hvis jeg noen gang skulle kjøpe et burdablad så må det nok bli på engelsk tror jeg!
 
 
Litt vanskelig å vise fram kjolen på hengeren, men jeg prøver. Kjolen har draperinger på venstre side og på skuldrene og minner litt om en omslagskjole, bare at delene er sydd fast. Baksiden består av 2 deler som er sydd sammen.
 


 
Kjolen skal egentlig har "for" i overdelen men jeg bestemte meg for å bruke kantebånd i samme stoff som resten av kjolen. Ellers så matte jeg ta den inn en god del også, selv om jeg sydd størrelse 38. I etterkant tenkte jeg at det kanskje er fordi jeg brukte jersey som strekker seg litt, så jeg vurderer å gå ned en størrelse neste gang...
 
 
 
 
 
 

1 kommentar: