19.10.2014

En retrokjole med blondeglidelås


Som navnet på bloggen kanskje tilsier er jeg glad i retrofarger. Når jeg da har blitt venner med coverlocken hadde jeg lyst å endelig sy noe av det brune french terry stoffet fra Kreativ som jeg kjøpte for en stund siden.

Mønsteret jeg brukte er fra Stoff og Stil som jeg tidligere har sydd en kjole av (se her). Jeg kjøpte for noen uker siden en sennepsfarget blondeglidelås fra Stofstedet og denne synes jeg passet utmerket til det brune stoffet, og jeg tenkte retro med en gang :)




Som tidligere klippet jeg ut str 36 men tok litt mindre på overdelen i sidene og litt ekstra nederst på skjørtet. Det brune stoffet er deilig og myk og er så behagelig at det føles som å ha på en joggedress. Utmerket hvis man vil ha på kjole og allikevel kunne leke på gulvet med ungene :)


Jeg har lagt opp armene og bunnen av kjolen med sennepsgul coversøm som jeg synes blir "siste finish" på min retrokjole :)





2 kommentarer: