08.10.2014

Imke kjole med lange ermer








Imke fra Mamudesign er nok en av mine favorittmønstre. Jeg har tidligere sydd både t-skjorte varianten (se her) og kjolevarianten med korte armer (se her). Nå som det er høst hadde jeg også lyst å prøve ut varianten med lange armer.

Hundetann stoffet er produsert av Lillestoff og det samme er det rød stripete stoffet jeg har brukt til løpegangen rundt midjen. Begge stoffene er kjøpt hos Kjekk og Søt.


Jeg klippet kjolen litt kortere i lengden og måtte også forkorte armene litt da jeg bestemte meg for å sy på ribb og ikke løpegang der.



Jeg har virkelig fått teste min coverstitch på dette plagget og jeg har brukt pyntesøm både rundt løpegangen rundt nakken, nederst på kjolen og på raglansømmen både fram og bak.




Løpegangen er sydd på med vanlig maskin for jeg følte at jeg hadde bedre kontroll på hvor den ble sydd fast på den måten.





Med tights og støvler er jeg nå klar til høst og vinter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar