16.11.2014

En god blanding av 2 mønstre


Noen ganger så må man blande 2 mønstre for å få kjolen akkurat slik man tenker seg. Jeg tok utgangspunkt i Bronte Top fra Jennifer Lauren Vintage som kjøpes som PDF her. Jeg hadde lest flere plasser at toppen er ganske trang rundt magen og derfor ville jeg heller sy en kjolevariant.


Jeg tok toppen og kuttet den helt til linjen der det står "Shorten or lengthen here" (det er den linje som går der midjen er). Så tok jeg skjørtedelen fra Comino Cap (se innlegg her, her og her) og sydde fast til dette. Ermene er også fra Bronte Top.

Det jeg liker best med Bronte Top er konvoluttåpningen rundt halsen (akkurat som på babybodyer). I veiledningen står det at man kan velge om man syr i knapper, setter i trykknapper eller syr overlappen over skuldrene fast. Jeg synes det ble en fin detalj å bruke trykknapper med perlemor på.



Stoffet heter "Free", er produsert av Lillestoff og er kjøpt av Kjekk og Søt. Jeg angrer litt i etterkant på at jeg ikke brukte coversøm rundt halsribben for da hadde konvoluttåpningen vist litt bedre, så det skal jeg uten tvil prøve meg på neste gang.


Jeg liker kjolen veldig godt og liker at den er veldig nøytral siden den er i svart og hvit. Men etter to sydde plagg i svart/hvit så tror jeg jeg nå må finne fram farger igjen, og man skal ikke se vekk ifra at det snart kommer en til slik kjole på bloggen ;)


2 kommentarer: