07.05.2015

Bronte topp på den nye babylock maskinen



Ingen tvil på at jeg elsker Bronte mønsteret (se for eksempel innlegget her) men jeg fikk aldri helt til coversøm over skuldersømmen pga at det ble for mange lag med konvoluttåpningen. Nå som jeg har fått meg ny covermaskin måtte jeg prøve en gang til og se om det ble bedre.




Stoffet jeg har brukt er fra Lillestoff og så vidt jeg kunne finne var det bare til salgs i Norge her. Når jeg ser på prikkene så minner det meg litt om The Matrix faktisk...

Mønsteret heg har brukt heter Bronte Top fra Jennifer Lauren og kan kjøpes på Etsy her. Jeg synes det er finest om man tar ribben på fram- og bakstykke i en annen farge enn hovestoffet for da vises konvoluttåpningen bedre.



Jeg har sydd coversøm på alle mulige plasser unntatt sidesømmene og jeg synes det ble en kul detalj!





Jeg elsker fortsatt min Babylock og synes det er veldig lett å sikte når man bruker clearview foten, da har jeg overlocksømmen akkurat mellom strekene for venstre og høyre nål.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar